ďťż

SIMERBLOCKI TYŁ-VIKI B





Prosiak - 12 marzec 2005 - 11:32
Czy ktos wymieniał simerblocki w tylnym zawieszeniu w VECTRA B?Czy warto to robic samemu czy raczej "odgiąc" i pojechac do mechaniora?Pozdrawiam.Prosiak :twisted:
Republika.pl Portal Społeczności Internetowych


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawdź, czy wpisałeś poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »





domel - 12 marzec 2005 - 13:26
Ja wymieniałem. Trzeba wyciągać wahach.Możesz mieć problemy z wybiciem starych tulei- najlepiej robić to prasą jednak jak nie będą chciały wyjść można je przepiłować brzeszczotem.Koszt jednej tulei około 55 zł.Pozdro




Marcin19 - 12 marzec 2005 - 13:41
chcesz sam rob sam tylko jak sie zapieczze to palnik najlepiej podgrzac i młotek jak sobie niedasz rady albo przypuszczasz ze nie dasz rady to mechanik szkoda sie meczyc za duzo i nie bydz pewnym czy dobrze jak jestes z krakowa to mozemy pomyslec u mnie w domu to zrobidz za nieduze piniadze a czesci moge z hurtowni w dobrej cenie .




domel - 12 marzec 2005 - 14:56
To wcale nie jest takie trudne. Wystarczy,że masz kogoś kto ma prasę-najgorzej wybić te tuleje reszta to pikuś.Jedna strona nie zajmie ci więcej niż 2 godziny.Pozdro
Republika.pl Portal Społeczności Internetowych


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawdź, czy wpisałeś poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »





Marcin19 - 12 marzec 2005 - 15:04
domel ,, jedna strona nie zajmie ci wiecej nic 2 godziny :/ 4 godziny na 2 strony to nie za duzo ?? oczykolwiek bez palnika jak jest dobrze zapieczone to cieszko czeba najlepiej 2 osoby zeby jeden wybijał a drugi trzymał belke bo jak nikt nie bendize czymał belki to nawet za 5 godzin nie wybijesz bo belka sie bendzie ruszac .




domel - 12 marzec 2005 - 15:10
Ja mówię o prasie z tym to żaden problem wychodzi jak nóż z mase :lol: łka.




domel - 12 marzec 2005 - 17:32
A tak wogóle to nie nazywa się to przypadkiem: "Silent Block".Jak źle napisałem to poprawcie. :D




gambit - 14 marzec 2005 - 09:12
Co do nazwy, to różnie się to nazywa. Podstawowa nazwa to Zimmerblock i pochodzi od nazwiska wynalazcy, który zreztą równiez wynalazł zimmering. Nazwa silentblock pochodzi juz od funkcji jaka pełni ten element.
Jeżeli zas chodzi o wymianę, to najlepiej poszukaj warsztatu, który ma na wyposażeniu specyficzny przyrząd, który zbudowany jest z wymiennych tłoków i długiej śruby i służy właśnie do wyciskania , lub wciskania tulej w wahacze. Ja wymieniałem w poprzedniej Vectrze w sumie 4 razy różne tuleje metalowo gumowe tylnych wahaczy i praca przy jednym nie zajmowała nigdy dłużej niż pół godziny. Wymieniając w ten sposób nie musisz od razu jechac na ustawienie zbieżności, chociaz jej kontrola po wymianie nie zaszkodzi. Jeżeli wymontujesz cały wahacz, to ustawienie zbieżności jest konieczne.
Pamiętaj jeszcze o tym, że na podniesionym samochodzie nie wolno dokręcac na maksa śrub mocujących, ponieważ po opuszczeniu samochodu na koła zmienia się ich kąt ustawienia ( kół ) i jeżeli nie będzie możliwości przesunięcia się tulei w osi, to po prostu guma łączące 2 tuleje się ukreci ,a dostająca się woda dokona zniszczenia . W niedługim czasie będziesz musiał zrobić wszystko od nowa bo znowu bedzie stukać.




Leepa - 14 marzec 2005 - 11:39
Ja to "robiłem" w Gremarze na Łokietka (w Krakowie)...
Cena usługi: 150 + 22 za dwie gumy stabilizatora tylnego
cena tulei: 50 PLN brutto u kumpla w sklepie (tuleje firmy SWAG)

porównanie z ASO :D :
tuleje 4 x 100 PLN + 400 PLN za usługę (Euromarket)

dodam, że w Gremarze mają to urządzenie do wymiany tulei bez zdejmowania wahacza... więc teoretycznie nie trzeba ustawiac potem zbieżności z tyłu (a jakbyś chciał, to w Gremar też robią i zbieżność)...




Prosiak - 14 marzec 2005 - 11:46
dzięki wszystkim za pomoc.Bula daj jakiś namiar do siebie,mój adres to antonow26@wp.pl,lub daj mi znac na tel.602305801 to oddzwonie do ciebie.Prosiak :twisted:




Prosiak - 14 marzec 2005 - 11:48
...i dziękuje GAMBITowi za ,jak zwykle,pełną odpowiedz.Prosiak :twisted:




Marcin19 - 14 marzec 2005 - 13:14
Juz odpisałem ci na PW




maka7777 - 14 marzec 2005 - 13:38
A ja przy moich tajnych znizkach w Aso zrobiłem w sobote viki firmową

tj wymiana tych 4 tulei. zrobilismy bez zdejmowania wahacza.
czas operacji 1godz 40minut

koszt roboty 120 zł ;-) koszt 4 tuleji Gm 240 złotych . razem 360 ;-) w promocji takiej no pozakonkursowej heheh




domel - 14 marzec 2005 - 19:10
No to rzeczywiścietanio jak na ASO.




Przemek - 16 marzec 2005 - 22:22
a mnie jutro czeka wymiana kompletu :?
4 gumy po bokach i 2 tuleje wahaczy
tak cholernie stuka że sie nie da jeździć :evil:
a jak robić to robić wsio naraz dla własnej pewności




maka7777 - 16 marzec 2005 - 22:24
a nie odwrotnie ??? bo z tyłu sa dwie gumki stabilizatora i 4 tuleje wahacza




dudi - 16 marzec 2005 - 22:27

A ja przy moich tajnych znizkach w Aso zrobiłem w sobote viki firmową

tj wymiana tych 4 tulei. zrobilismy bez zdejmowania wahacza.
czas operacji 1godz 40minut

koszt roboty 120 zł ;-) koszt 4 tuleji Gm 240 złotych . razem 360 ;-) w promocji takiej no pozakonkursowej heheh

jakim cudam udało ci sie tak tanio?ja za same tuleje zapłaciłem 420zł :(




maka7777 - 16 marzec 2005 - 22:30


A ja przy moich tajnych znizkach w Aso zrobiłem w sobote viki firmową

tj wymiana tych 4 tulei. zrobilismy bez zdejmowania wahacza.
czas operacji 1godz 40minut

koszt roboty 120 zł ;-) koszt 4 tuleji Gm 240 złotych . razem 360 ;-) w promocji takiej no pozakonkursowej heheh

jakim cudam udało ci sie tak tanio?ja za same tuleje zapłaciłem 420zł :(


Szkoda ze nie wiedziałem bym ci załatwił 4 gmowskie za ok 240 . ma sie te znajomosci ;-)




dudi - 16 marzec 2005 - 22:34

Szkoda ze nie wiedziałem bym ci załatwił 4 gmowskie za ok 240 . ma sie te znajomosci ;-)
wielka szkoda :(




klinsi - 16 marzec 2005 - 22:50
a czy ktoś z Warszawy wymieniał niedawno simmerblocki ? Może mógłby ktoś polecić w Wawie jakiś warsztat gdzie za 200 zł wymienią mi 4 tuleje z tyłu i powiedzmy za 100 geometrię. Części mogę mieć po 70 zł od sztuki, to chyba jeszcze znośnie ? A może ktoś wie gdzie taniej mogę je kupić ?




- 18 marzec 2005 - 11:31
Do tych co samodzielnie wymieniali sailentbloki.
Mam już części i chyba sie pobawie przez wekend.
Jaki niespodzianki mogą mnie spotkać?
Muszę wymienić też te większe tuleje, co są po jednej na stronie na wahaczu wzdłużnym.
Wymieniam też gumki stabilizatora od razu.
Więc demontaż wahacza, na co zwracać uwagę?
wiem że ciężko wycisnąć stare tuleje, z tym sobie poradze.
Montaż nowych, jakieś wskazówki? Nie dokręcać przy podniesionym aucie. Co jeszcze?
Czy potrzebuję jakieś specjalistyczne narzędzia?




someones - 18 marzec 2005 - 12:32

a czy ktoś z Warszawy wymieniał niedawno simmerblocki ? Może mógłby ktoś polecić w Wawie jakiś warsztat gdzie za 200 zł wymienią mi 4 tuleje z tyłu i powiedzmy za 100 geometrię. Części mogę mieć po 70 zł od sztuki, to chyba jeszcze znośnie ? A może ktoś wie gdzie taniej mogę je kupić ?

jak znajdziesz juz warsztat to moze pojedziemy razem ? ja czesci zamawiam w klubie chyba bedzie najtaniej z tego co sie dowiadywalem, proponuje wstapic do klubu, na pewno Ci sie to opłaci !!




domel - 18 marzec 2005 - 15:31
Rezsta nie powinna sprawić Ci kłopotu.Najgorzej wyciągnąć te stare tuleje.Pozdro




- 19 marzec 2005 - 09:11
żeczywiście poszło na luzie. Za co ci złodzieje w ASO tyle kasy chcieli :shock:
jakiego smaru użyć do montażu nowych tulei? Bo mam do łożysk tocznych
i syntetyczny. Czy innego?




maka7777 - 19 marzec 2005 - 14:02

żeczywiście poszło na luzie. Za co ci złodzieje w ASO tyle kasy chcieli :shock:  
jakiego smaru użyć do montażu nowych tulei? Bo mam do łożysk tocznych
i syntetyczny. Czy innego?


a co ci ukradli w aso ze nazywasz ich złodziejami ?? wolny rynek za drogo to jedziesz gdzie indziej proste




- 20 marzec 2005 - 11:37
No fakt, nic mi nie ukradli, "złodzieje" to za mocne słowo. Faktem jest też że ceny mają bardzo wysokie, ponad 900 złotych za wymianę 6 tulei(robocizna) to, nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie za drogo! I nie chodzi tu o grobość portfela, zdenerwowali mnie po prostu sposobem wycenienia robocizny. Mają sztywny cennik i za każdą tuleję liczą osobno, jakby 3 razy każdy wahacz demontowali i montowali. Na dodatek mają wyciskarkę gwintową dorobioną, o czym wiem i sailentbloki robią bez demontażu wahacza. Więc nie złodziejstwo, żeby nikogo nie urazić, bo może pracujesz w ASO, ale bardzo nie lubię jak ktoś próbuje ze mnie durnia zrobić. Hough!




dudi - 20 marzec 2005 - 11:45
no ja już mam wymienione...a jaki komfort,nic nie stuka wreszcie...
za wymiane zapłaciłem 80 zł(cztery tulejki,gumy stabilizatora)




maka7777 - 20 marzec 2005 - 11:57

Mają sztywny cennik i za każdą tuleję liczą osobno, jakby 3 razy  każdy wahacz demontowali i montowali na tylnim wahaczu sa dwie tuleje z lewej strony i dwie z prawej nie wiem skad ci sie wzieły po trzy . Tak to prawda mozna wymienic bez zdejmowania wahacza.


Na dodatek mają wyciskarkę gwintową dorobioną, o czym wiem i sailentbloki robią bez demontażu wahacza. Więc nie złodziejstwo, żeby nikogo nie urazić, bo może pracujesz w ASO, ale bardzo nie lubię jak ktoś próbuje ze mnie durnia zrobić. Hough!

oczywiscie powiedziałes im o tym prawda ?? zapytałes czy robia z demontazem czy bez ?? czy u was w aso nie mozna być obecnym przy naprawie autka ??

oczywiscie dla mnie cena 900 jest gubo przesadzona ale nie mow nic o sztywnym ceniku bo zobacz wyzej ile ja zapłaciłem z te samą robotę w Aso . No ale wolny rynek przeciez nie trzeba sie stresowac i mozna wymienic gdzie indziej . SO WHAT`S THE PROBLEM.




- 20 marzec 2005 - 19:40

na tylnim wahaczu sa dwie tuleje z lewej strony i dwie z prawej nie wiem skad ci sie wzieły po trzy
Na końcu wahacza wzdłużnego zajduje się jeszcze jedna tuleja, taka duża, łącząca wahacz z nadwoziem za pomocą takiego wspornika, którym to z kolei ustawia sie geometrię. żadko się ją wymienia, u mnie niestety poszła. Tego nie wymienisz bez demontażu wahacza.


zapytałes czy robia z demontazem czy bez ??
Mowią i liczą z demontażem, o wyciskarce wiem od pracownika, bo się wygadał. Czyli tak naprawdę robią bez demontażu...


czy u was w aso nie mozna być obecnym przy naprawie autka ??
NIE MA MOWY!!!

Podsumowujac, bo już nie chce mi się tego drążyć, zrobiłem sobie sam w jedną sobotę, bez większych problemów. I służę radą, jak ktoś chciałby się trochę pobrudzić. :)
[/quote]




Prosiak - 22 marzec 2005 - 11:41
WSZYSTKICH SIMERBLOKÓW W VIKI 96r W TYLNYM ZAWIESZENIU JEST 14 (czternascie).Wymieniłem sobie sam wszystkie.Prosiak :twisted:




maka7777 - 22 marzec 2005 - 12:47
trzezwy jestes kolego ??




domel - 22 marzec 2005 - 14:19
O czym ty mówisz.Jakie 14??? :lol: :lol: :lol: :lol:




voytec - 22 marzec 2005 - 15:00

Ja to "robiłem" w Gremarze na Łokietka (w Krakowie)...
Cena usługi: 150 + 22 za dwie gumy stabilizatora tylnego
cena tulei: 50 PLN brutto u kumpla w sklepie (tuleje firmy SWAG)

A robiłeś w lewym (żółte drzwi) czy w prawym (niebieskie drzwi) warsztacie




- 23 marzec 2005 - 09:34

WSZYSTKICH SIMERBLOKÓW W VIKI 96r W TYLNYM ZAWIESZENIU JEST 14 (czternascie).Wymieniłem sobie sam wszystkie.Prosiak  
 
 


Jeżeli użyć nazwy "simerblok" na wszystkie tuleje metalowo-gumowe, które z kolei w TIS są określane jako "tulejki tłumiace", to wszystkich w tylnym zawieszeniu JEST 14 :!: Po 7 na stronę.
Prosiak ma rację i na pewno jest trzeźwy. Wystarczy wejść pod samochód, wszystkie widać.
A jak się nie chce to TIS rys. F4981, pełny schemat, rozmieszczenie i opis :!:
Zanim się zacznie z kogoś szydzić to trzeba wiedzieć o czym się mówi....




maka7777 - 23 marzec 2005 - 12:30
no tak masz racje trzeba wiedziec o czym sie mowi skoro sie nazywa simerblock gumki stabilizatora .




- 24 marzec 2005 - 10:22
tulejki tłumiące osi tylnej vectra B (jedna strona)

1. tulejka tłumiąca w wahaczu poprzecznym górnym
2. tulejka tłumiąca w wahaczu poprzecznym dolnym
3. tulejka tłumiąca w wahaczu wzdłużnym, tył, góra
4. tulejka tłumiąca w wahaczu wzdłużnym, tył dół
5. tulejka tłumiąca w wahaczu wzdłużnym, przód

belka osi tylnej do nadwozia:
6. tulejka tłumiąca w wahaczu poprzecznym, przód
7. tulejka tłumiąca w wahaczu poprzecznym, tył

Zawsze problemy są z z pkt.3 i 4 reszta jest bardzo trawła. Ja miałem pecha i poleciała mi 5. A Prosiak wszystko wymienił, twardziel :twisted:
Jestem pewny że to dokładnie miał na myśli.
Przy okazji Prosiak, gratulacje jak sam to zrobiłeś, zwłaszcza te duże w belce musiały dać ci popalić :)

NIC nie mówiłem o gumkach stabilizatora...

a z tobą maka... naprawdę nie chce mi się już gadać, miej sobie swoje dwie tuleje i ...deszcz wielki co ci kiedyś spadnie... i bądź szczęśliwy.




maka7777 - 24 marzec 2005 - 11:12

a z tobą maka... naprawdę nie chce mi się już gadać, miej sobie swoje dwie tuleje i ...deszcz wielki co ci kiedyś spadnie... i bądź szczęśliwy.
z tego co wiem to jeszcze nie gadalismy nigdy huh???
no faktycznie dowaliłes mi ze bede musiał popłakac sobie ze dwa lata zeby mi przeszło.

pisalismy o wymianie tulei bez demontazu wahacza . mowiłem ze są dwie na stronę ktore się wymienia bez jego demontażu ( tu sie kłania umiejetnosc czytania ze zrozumieniem) i jak sam zauwazyłes naczesciej one padaja i je się wymienia. Pozostałe rzadko - przyjamniej ja jeszcze nie miałem takiej potrzeby.

Najpierw nazywasz kogos złodziejem bo ma okreslone stawki za naprawe a osobie która zwroci ci uwage starasz sie jak widzę dogrysc za wszelką ceną . :roll:

:roll: congratulations Jaimie

a szczesliwy jestem bo to naturalny stan człowieka prawda ??




Leepa - 24 marzec 2005 - 16:04


Ja to "robiłem" w Gremarze na Łokietka (w Krakowie)...
Cena usługi: 150 + 22 za dwie gumy stabilizatora tylnego
cena tulei: 50 PLN brutto u kumpla w sklepie (tuleje firmy SWAG)

A robiłeś w lewym (żółte drzwi) czy w prawym (niebieskie drzwi) warsztacie


W lewym - na pierwszym (od lewej) stanowisku...
W zasadzie to nie widziałem... zostawiłem samochód rano, pojechałem do pracy i wróciłem po 17 po Viki... stała tam gdzie pisałem wcześniej :wink:




jaro_600 - 12 wrzesień 2006 - 21:00

Pamiętaj jeszcze o tym, że na podniesionym samochodzie nie wolno dokręcac na maksa śrub mocujących, ponieważ po opuszczeniu samochodu na koła zmienia się ich kąt ustawienia ( kół ) i jeżeli nie będzie możliwości przesunięcia się tulei w osi, to po prostu guma łączące 2 tuleje się ukreci ,a dostająca się woda dokona zniszczenia
Nie rozumiem jaki więc sposób montażu zalecasz. Skręcić wszystko opuścic auto i z kanału dokręcać na maksa. Jakie śruby mocujące masz na myśli?




matt01 - 25 sierpień 2008 - 00:35
Witam!
Mam pytanie dotyczące tulei głównych w tylnym zawieszeniu. Muszę wymienić tuleje pływające i główne na nowe. Jakiej firmy tuleje główne polecacie? Pływające kupiłem Lemforder, a jakiej firmy kupić główne?




zubek73 - 25 sierpień 2008 - 08:22

jakiej firmy kupić główne?
też Lemforder




MarcinGSM - 25 sierpień 2008 - 10:00
Tylko Lemforder!!!Nie baw się w inne podróby!!!




matt01 - 25 sierpień 2008 - 14:20

Tylko Lemforder!!!Nie baw się w inne podróby!!!

Dzięki koledzy za pomoc! Kupuje i biore się za robotę ;) Mam jeszcze pytanko, wiecie może gdzie mogę je dostać, bo jakoś na allegro nie mogę ich wypatrzeć?
Użytkownik matt01 edytował ten post 25 sierpień 2008 - 14:28



zubek73 - 25 sierpień 2008 - 19:30

gdzie mogę je dostać
napisz do tego sprzedawcy
http://www.allegro.p...earch=rafaellin
nie wszystko ma wystawione na allegro




matt01 - 26 sierpień 2008 - 18:02
Dzięki, zadzwonie i muszę szybko kupić i zabrać się za wymianę, bo już ledwo mogę jeździć tak mi tył wozi na boki ;)
edit 27.08:
Mam pytanie, czy może ktoś z was z Warszawy albo okolic mógłby mi pożyczyć ściągacz do tulei pływających?
Edit 13.09:
Wymieniłem już i jeździ się o niebo lepiej :)

__________________
edit by zubek:
wszyscy bardzo się cieszymy ale można używać fiunkcji edytuj
łączę posty
Użytkownik zubek73 edytował ten post 13 wrzesień 2008 - 14:45



ziutek1981 - 15 wrzesień 2008 - 19:20
Jestem przed wymiana tuleji plywajacych. Nie jezdze bardzo duzo i szukam oszczednosci dlatego prosze o porade czy znacie dobre tuleje tansze od lamfordera w podobnej jakosci a tansze. Tygodniowo robie mniej wiecej 200 km i dlatego szukam szczerej porady. Niby na tych czesciach nie powinno sie oszczedzac ale popytac mozna. Wymiana jest konieczna bo wali z tylu na dziurach i wkurza bardzo.
Moze Hans preis? Meyle?Cos innego?




zubek73 - 15 wrzesień 2008 - 19:33
Lemforder 50zł/szt - ja bym nie oszczedzał bo to pozorna oszczedność. Febi ponoć dają radę ale są niewiele tańsze.

© 2009 isbjorn.

Strona startowa TŁUMIKI PRAWA PÓŁOS